De iPalprogrammer is een tool voor kinderen van 5 jaar en ouder om op een simpele manier zelf de iPalrobot te programmeren.
Het programmeren gaat door middel van het aan elkaar passen van puzzelstukjes, die voorzien zijn van een afbeelding met de toe te passen beweging.
Ook het toepassen van Als Dan Anders is mogelijk bijvoorbeeld:
( Als de robot zijn linkerarm wordt aangeraakt knik Dan met je hoofd Anders draai om 180 graden )
Hoe werkt het
- Categorieën: De linker kolom toont een lijst met bewegende delen en andere categorieën.
- Acties: Elke categorie heeft een lijst met acties die uitgevoerd kunnen worden.
- Werkblad: Het blad waar de puzzelstukjes worden samengevoegd tot een werkend geheel.
- Start: Alleen de puzzelstukjes die verbonden zijn met start zijn geldig.
- Menu: Menu opties
- Uitvoeren: Voer het programma uit op de iPal.
- Einde: Verlaat de iPalProgrammer.
- Prullenbak: Verwijder puzzelstukjes door deze naar de prullenbak te slepen.
Werkblad
Het werkblad is de belangrijkste deel. Het bevat het start pictogram en de ruimte om uw programma te ontwikkelen. Geldige actieblokken die worden uitgevoerd, zijn gekleurd, terwijl ongeldige blokken grijs worden weergegeven. Blokken worden opeenvolgend uitgevoerd vanaf het start pictogram, en elk blok wordt afzonderlijk uitgevoerd en begint pas nadat het vorige is voltooid. Selecteer een lichaamsdeel uit het menu aan de linkerkant om een selectie bewegingsactieblokken voor dat lichaamsdeel te openen. Sleep het gewenste blok naar de werkruimte en verbind het met een ander blok. Geldige verbindingen worden met elkaar verbonden. Opmerking: in sommige blokken kunt u hoeken invoeren. Tik in de werkruimte op het cijfer om het in een gewenste hoek te veranderen. Je kunt sommige hoeken instellen als negatief. Bovendien zijn invoerhoeken niet additief. Als u bijvoorbeeld de linkerarm 30 graden omhoog brengt, gaat de arm 30 graden omhoog. Als je nog een blok toevoegt om de arm weer 30 graden omhoog te brengen, blijft de arm 30 graden omhoog staan.
Stem
Selecteer Stem in de linkerkolom. Selecteer een van de onderstaande opties. Muziek: iPal kan opgeslagen mp3-muziekbestanden afspelen. Muziekbestanden moeten worden opgeslagen in '/ sdcard / Music'. Text-to-Speech: eenmaal in de werkruimte kunt u de tekst in dit blok bewerken. Wanneer het blok wordt uitgevoerd, leest iPal de tekst voor.
Uitdrukking
Selecteer het Uitdrukkingen-menu. Hier kun je de uitdrukking van iPal aanpassen om verschillende stemmingen te simuleren.
Bewegingen
iPalProgrammer installeert vooraf enkele bewegingscombinaties. Bewegingscombinatie wordt gedefinieerd als een reeks bewegingen met elk een specifieke betekenis.